مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:552021-01-19اجتماعي

لزوم پایش مستمر عرصه های پاکسازی شده از سنبل آبی


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، به ضرورت برنامه ریزی جهت پایش مستمر عرصه های پاکسازی شده اشاره کرد و گفت: این گیاه تا 30 سال قدرت رویش دارد و به وسیله ساقه و برگ نیز رشد می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، به ضرورت برنامه ریزی جهت پایش مستمر عرصه های پاکسازی شده اشاره کرد و گفت: این گیاه تا 30 سال قدرت رویش دارد و به وسیله ساقه و برگ نیز رشد می شود.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، گیاه سنبل آبی را بومی مناطق گرمسیری دانست که متعلق به کشور ما نیست و اظهار کرد: این گیاه از آمریکای جنوبی وارد کشور ما شده و لذا یک گونه مهاجم محسوب می شود.

وی با اشاره به پاکسازی تالاب ها و آب بندان ها و رودخانه های استان گیلان از سنبل آبی طی چند سال گذشته و رویش مجدد این گیاه، افزود: این گیاه تا 30 سال قدرت رویش دارد و به وسیله ساقه و برگ نیز رشد می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه 40 هکتار از رودخانه های چاف و چمخاله درگیر سنبل آبی بود، تصریح کرد: در مجموع 6000 هکتار از عرصه های تالابی استان با سنبل آبی دست و پنجه نرم می کند که بیشترین میزان مربوط به تالاب انزلی است.

مرادی، با اشاره به همکاری سازمان ها و تشکل های زیست محیطی در جمع آوری فیزیکی سنبل آبی، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست متولی جمع آوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پایش مستمر عرصه های پاکسازی شده از سنبل آبی

لزوم پایش مستمر عرصه های پاکسازی شده از سنبل آبی